fredag, oktober 14, 2016

Kan du overleve natten?

Der er kommet en ny spiller på den danske horror-scene, hvilket jeg, som ordsnedker indenfor genren og inkarneret horrorhund, synes er både glædeligt og vildt fedt.

Forlaget Enter Darkness har base i Odense og er grundlagt af Lars Grill Nielsen. Forlaget vil udelukkende fokusere på horror-udgivelser og et af forlagets bærende formål er netop at bidrage til udbredelsen af horror-genren i Danmark.

Omslaget til forlagets første udgivelse, antologien Hvis jeg overlever natten – Fortællinger fra mørket, er netop blevet afsløret og kan beskues nedenfor. Efter planen udkommer bogen inden årets udgang og den kommer til at indeholde syv lange horrornoveller af danske forfattere. Og … trommehvirvel, tak … jeg har minsandten også en fortælling med i antologien.

Jeg ser meget frem til udgivelsen af Hvis jeg overlever – Fortællinger fra mørket og håber at Enter Darkness kommer godt fra land. Jeg vil skrive mere om bogens indhold og øvrige forfattere i et senere indlæg.

Det gotiske og stemningsfulde omslag er skabt af den tyske illustrator Lesia Solot.

Omslaget til antologien Hvis jeg overlever natten - Fortællinger fra mørket. Illustrator: Lesia Solot.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar