torsdag, december 01, 2011

Nyt i november

November er kommet og gået; december er begyndt med alt hvad det indebærer. 

November har været ganske begivenhedsrig med optagelse i Dansk Horror Selskab, udgivelse af antologien Det sker igen (jeg medvirker med novellen Armen) samt udgivelse af en booklet, der indeholder min novelle Hotline i forbindelse med Metro-Litteratur. Derudover blev jeg udråbt som vinder af Forlaget DarkLights' socialrealisme-novellekonkurrence med temaet 'land og by'.


Grundet min geografiske placering i det mørke Jylland, havde jeg desværre ikke mulighed for at deltage i nogle af de attraktive litteraturevents, som København bød på i løbet af november, deriblandt BogForum, Fantasticon samt reception for A. Silvestris zombieepos Pandaemonium. Tough luck... 

Efter et par sløje måneder på produktionsfronten, droppede der i november hele tre nye ting ud af mit tastatur: 
Perceptionens døre, kapitel 10: Vortex  (Kapitel til føljetonroman, Science Fiction, 3000 ord) 
Ambulance  (Novelle, Realisme/Fantastik, 1600 ord) 
Det handler om eliminering  (Novelle, Science Fiction, 5700 ord) 

Perceptionens døre, kapitel 10: Vortex er et kapitel til Science Fiction Cirklens føljetonroman med skiftende forfattere, der redigeres af Carl-Eddy Skovgaard og bliver publiceret løbende i foreningens blad Novum. Blandt de tidligere kapitlers forfattere findes blandt andre Flemming R.P. Rasch, A. Silvestri, Brian P. Ørnbøl, Lise Andreasen og Lonni Krause.  
Ambulance er en genrebastard imellem realisme og den fantastiske fortælling. Fortællingen kredser om at Døden måske ikke er så grel en fætter, som Han ofte fremstilles som. Men det at være Døden forpligter. Trods alt...  
Det handler om eliminering foregår lillejuleaften år 2068. På den lokale bar sidder Hilmer og er på ingen måde i julestemning. Han er ensom, fordrukken og dybt forgældet. En fremmed træder ind på baren, og henvender sig til Hilmer. Den fremmede fortæller, at Hilmer er årets udtrukne borger i en speciel konkurrence. Der er bare én ting Hilmer skal gøre for at sikre sin fremtid, og så vil alle problemer være løst. Vil de ikke?

Det var alt for nu. Julemåneden er igang, og her vil jeg bl.a. koncentere mig om årets sidste to novellekonkurrencer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar